Petr začal natáčet filmy už na základní škole. Pak se stal členem Klubu filmových amatérů, tehdy při Městském kulturním středisku S. K. Neumanna v Brně.
Od roku 1977 natáčel amatérské filmy (8mm a 16mm).
Záhada Freyského opatství (1980)
Portrét (1981)
Poslední pozvání (1981)
Klíč k mlze (1983)
Stínohra (1984; Zlatá medaile na Brněnské šestnáctce 1985, Cena za nejlepší hraný film na Mladé kameře 1986)
Balada o jablku a tůni (1986; spol. s výtv. Evou Macholánovou; Cena za nejlepší animovaný film na Mladé kameře 1987)
Útočiště (1986, Zlatá medaile a Cena diváka na Brněnské šestnáctce 1987, Hlavní cena a Zlatá medaile UNICA na Celostátní soutěži am. filmů 1987, Hlavní cena a Cena diváka na Mladé kameře 1987)
Příběh slunečného rána (1988, pod jménem Stanislav Křížek; Cena za hraný film na Mladé kameře 1989)
Během studia natočil ve škole mj. dokument Škatule, škatule hejbejte se (1987)
středometrážní film Vykladač snů (1990) a
TV inscenaci Člověk odnikud (1991), jíž spolu s teoretickou diplomovou prací Psychologické a sociologické aspekty komerční kinematografie také absolvoval.
Po studiu spolupracoval s ČT Brno, kde realizoval hraný hudební snímek Poema (1992; spol. sc. Pavel Aujezdský),
dokument Příběhy vyprávěné větru (1993) a
hodinový dok. Možnosti hrdinů (1993).
Řád (1994), k němuž napsal podobně jako u svých ostatních filmů i námět a scénář, je jeho celovečerním debutem.